Igår & Idag

Igår var jag på förstadagen av det två dagars långa ridlägret. Jag hade Catja och det gick sådär, hon var väldigt hetsig.

Ridpasset:
Först så var vi på volterna. Det var tre bommar i hörnen på båda sidorna. När jag kom mot bommarna i galopp blev hon jätte hetsig och drog. Det blev hon också när vi skulle galoppera på fyrkantspåret.
Sen skulle vi komma på kombinationen på medjelinjen, det var först tre bommar sen ett sockerbitshinder sedan ett räcke i trav först två gånger det gick bra, det var ungefär 50/55 cm (?) Sen kom vi i galopp sen på samma höjd (?) Eller så var det typ 60/65 cm, men detxgick ganska bra bara det att hon drog över hindret men det gick bra att få henne att stanna. Men då det höjdes till 70/75 cm så bara drog hon på sidan även fast hon hade Pluto framför så drog hon förbi han och "skenade" ner till den andra kortsidan.
Då fick jag hoppa i en åtta mellan B och V. Och då var det ett hinder på mitten.
Sedan började vi lägga ner.

Jag ska ha Rex idag, så det kommer nog gå bättre idag. Vi ska hoppa bana idag!

Idag:
Ska jag till stallet. Typ vid 13.00 tror jag. Tills dess ska jag inte göra något speciell.



Jag och Catja
Sommaren 2011
-T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara vi som ser, valfritt ;))

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback