Ridpasset-Viktor

Ja, jag red viktor och det gick väl halv bra. Han hade "lite" egen vilja om man säger så.
 
Ridpasset från början till slut:
När jag red fram gick allt bra. Sen skulle vi gå två steg halt gå två steg halt, osv. Och när man kände att det funkade bra och så kunde man lägga till bakdelsvändningar så det blev: Gå två steg halt flytta rumpan två steg åt sidan halt gå två steg halt osv. och det gick också bra, men då vi skulle vända upp på medjelinjen och gå rakt fram några steg skänkelvikning två steg gå rakt ssedan skänkelvikning två steg tills man var ute vid väggen igen började problemen...
Han gick skänkelvikning på en gå och gick det och då jag försökte rakställla bara gjorde han en volt eller något i stället. Då gick jag rakt fram hela vägen istället. Sedan testade jajg igen och då gick det lite bättre men han tyckte det var jobbigt och började backa och kasta med huvudet och ville inte riktigt. Men det gick bättre då han gav sig och gjorde som han skulle istället.
På slutet av lektionen skulle vi ställa dom inåt, utåt och rakt. Och det gick nog bäst ;)
 
Och har märkt att om nio dagar har vi haft bloggen i nio månader, då det har varit både upp och ner gångar.
 
Men det var ridpasset, så ja nu skaa jag väl inte göra något lite tidsinställda och så men inge annat speciellt.
Så tjarååå
//Tove
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara vi som ser, valfritt ;))

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback